Omatoiminen valmismatka

Matkusta mukavasti reittilennoilla

Kaikki matkamme koostuvat reittilennoista sekä huolellisesti valituista matkakohteista ja hotelleista. Valinnat ovat matkailualan ammattilaisten tekemiä, joten voit luottaa siihen, että matka on suunniteltu sinulle valmiiksi.

Mitä tarkoittaa omatoiminen valmismatka?

Suurin ero perinteiseen seuramatkaan verrattuna on se, että omatoimisella valmismatkalla ei ole opaspalveluita. Oletamme että osaat kommunikoida sen verran englanninkielellä, että pystyt tarvitaessa keskustelemaan hotellin vastaanotossa tai lentoasemalla paikallisten palveluntuottajien kanssa. Lennot ja majoitus sisältyvät matkan perushintaan. Voit varata matkan yhteydessä lentokenttäkuljetuksen hotellille joko kansainvälisen turistibussin kyydissä tai yksityiskuljetuksena. Voit luonnollisesti hoitaa kyydin itsekin jos koet sen luontevaksi.

Kuluttajansuoja on sama kaikilla valmismatkoilla

Koska kyseessä on valmismatka, on kuluttajansuoja samalla tasolla kuin perinteisissä pakettimatkoissa. Olemme asettaneet Kuluttaja- ja kilpailuviraston vaatiman vakuuden mm. turvaamaan ennakkomaksut ja paluukuljetukset. Pakettihinta tarkoittaa sitä, että matkabudjetin voi suunnitella etukäteen. Jos tarvitset apua matkalla, voit olla yhteydessä meihin puhelimitse tai sähköpostitse.

Varauksen tekeminen ja maksu

Matkan varaaminen

Kaikki matkamme löytyvät verkkosivuiltamme. Verkkosivut on suunniteltu myös mobiililaitteita ajatellen. Matkan varaaminen onnistuu parhaiten uusimpia Chrome, Edge, Safari tai Firefox -selaimia käyttäen. Autamme tarvittaessa varauksen teossa. Jos haluat, että me teemme varauksen puolestasi, veloitamme siitä pienen palvelumaksun.

Matkan maksaminen

Suosittelemme että maksat matkan välittömästi varauksen teon yhteydessä. Maksutapoina käyvät kaikki suomalaiset verkkopankit sekä luottokorteista Visa ja MasterCard.

Jos et voi maksaa matkaa varauksen teon yhteydessä, voit hakea varauksen esille ja suorittaa maksun myöhemmin saman vuorokauden aikana. Varauksen voi hakea esille jälkikäteen syöttämällä verkkosivuillamme NÄYTÄ VARAUS -laatikkoon varausnumeron ja varauksen yhteydessä antamasi sähköpostiosoitteen.

Huomaathan, että hinnat voivat vaihtua äkillisesti ja hinta on saattanut muuttua jos et maksa matkaa välittömästi varauksen teon yhteydessä.

Ennen matkaa

Kuinka matkadokumentit toimitetaan?

Kun matka on maksettu, teemme varaukselle laatutarkastuksen ja luomme sitten sähköiset lentoliput ja hotellivoucherit lentoyhtiöiden ja hotellien tietojärjestelmiin.

Lähetämme matkan varaajan sähköpostiin kuitin matkavarauksesta. Sen jälkeen toimitamme lentoliput ja hotellimajoitukseen liittyvät voucherit joko sähköpostilla tai perinteisellä postilla asiakkaan valinnan mukaisesti. Suosittelemme että lentoliput ja hotellivoucherit tulostetaan paperille ja otetaan matkalle mukaan.

Jos et ole saanut kuittisähköpostia heti varauksen teon jälkeen, tarkasta roskapostikansio. Jos viestiä ei löydy sieltäkään, lähetä sähköpostia asiakastukeemme, niin tarkastamme sähköpostiosoitteesi ja toimitamme viestin uudestaan.

Tutustu matkaehtoihin

Kaikki matkamme perustuvat reittilentoihin, joten matkaehdot poikkeavat jonkin verran perinteisistä pakettimatkoista.

Suurimmat erot liittyvät matkan muuttamiseen tai peruuttamiseen. Suosittelemme, että kaikilla asiakkaillamme on voimassa oleva matkavakuutus, johon sisältyy peruutusturvaominaisuus.

LUE MATKAEHDOT

Yhteystiedot

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Saat meihin helpoiten yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse. Meillä on yhteinen puhelinpalvelu emoyhtiömme Suomen Matkavaraukset Oy:n kanssa. Puhelinpalvelumme on avoinna arkisin maanantaista perjantaihin klo 10-16 numerossa 09-3540 1777 (Suomen Matkavaraukset Oy). Sähköpostitse tavoitat meidät myös toimistoaikojen ulkopuolella osoitteesta asiakastuki@lomia.fi. Päivystyksemme hoitaa kiireiset asiat myös iltaisin ja viikonloppuisin, joten laita asiasi meille sähköpostitse jos haluat vastauksen kiireiseen asiaan toimistoaikojen ulkopuolella.

Postiosoite

Voit lähettää meille postia myös perinteiseen tapaan kirjeitse osoitteeseen: LOMIA, c/o Suomen Matkavaraukset Oy, PL 1034, 00101 Helsinki.

Keskushallinnon käyntiosoite

Suomen Matkavaraukset Oy, Caloniuksenkatu 6, 00100 Helsinki (EI ASIAKASPALVELUA).

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Kilpailu- ja kuluttajavirasto. Puh. 029 505 3000 (vaihde). Postiosoite: Kilpailu- ja kuluttajavirasto, PL 5, 00531 Helsinki. Käyntiosoite: Siltasaarenkatu 12 A, 00530 Helsinki. Sähköpostiosoitteet: etunimi.sukunimi@kkv.fi.